ubuntu - kiosk mode - Intel compute stick

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Prosinec 13 22:03:57 CET 2022

Asi to tak bude. Já spíš ovládám C++ a Qt je mi tedy bližší. To co
píšete, tedy stáhnout stránku javascriptem a pak ji jako text podsunout
někam do té právě zobrazované, to mě taky napadlo, už jsem něco
podobného i dělal, ale zase v tom javascriptu nejsem nijak kovaný, takže
mi to přišlo komplikované.
Všechno se dá řešit různými způsoby, třeba Python má nějaké API, které
umí se systémovým browserem nějak pracovat, asi by to šlo použít stejně
jako ten externí skript s curl/wget, ale nastudovat to by trvalo déle
než napsat v tom Qt. A pro stejnou funkcionalitu by to jednodušší také
nebylo. A samozřejmě jde napsat vlastní prohlížeč v pythonu, ale je to
jen obal nad tím Qt.

Napsat ten browser (resp. externí downloder) mi trvalo tak hodinu, další
hodinu zabralo testování a ladění. Studovat něco v pythonu nebo v
javascriptu o čem mám jen hrubé povědomí, že to existuje, by trvalo
podstatně déle.
Výhodou Qt je (resp. bylo, dnes už to také není úplně pravda), že má
dobrou dokumentaci se spoustou krátkých ukázek kódu, z nichž bývá
patrné, jak to funguje. To se o pythonu rozhodně říct nedá a o všem
kolem webu už vůbec ne. Dále je tam poměrná stabilita rozhraní už od
verze Qt4, pokud je to dobře napsáno, kde to přeložit i ve verzi Qt5. A
zase to neplatí pro webové rozhraní.
Web je prostě noční můra, nikdy nevíte co tam kdo přidá nebo zase
odstraní. Pamatujete na java aplety ? Pak byla nějaká příšernost tuším
od Adobe, ani si už nepamatuji jak se to jmenovalo, ale taky se to
neujalo. Teď momentálně frčí webassembly, ale počítám, že až to lidi
začnou opravdu používat, objeví se opět bezpečnostní díry a celé to také
umře.

Mrazík