Re: [OT] Snížení otáček oběhového čerpadla

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Prosinec 4 22:15:08 CET 2022

K té fyzikální podstatě vlikvu škrcení na spotřebu:
Mějme klasický odstředivý ventilátror, nebo čerpadlo.. Když zabráníme
proudění, lopatky točí pořád stejným vzduchem/vodou a nic dalšího se
neděje. Když médiu necháme volný pohyb, přichází stále nové, vrtule ho
urychluje, tím se o něj brzdí a toto brždění přenáší na motor a ten
zvyšuje příkon.
Třeba vysavač mívá taky odstředivý ventilátor a tam je i slyšet jak při
zacpání rostou otáčky.

PH