Re: [OT] Snížení otáček oběhového čerpadla

Lubor Otta butan na centrum.cz
Neděle Prosinec 4 19:27:47 CET 2022

Jedno neelektronické čerpadlo jsem zkoumal, a jediné řešení pro vás je
asi škrcení. Čerpadlo má keramická kluzná ložiska, rotor je ponořený v
čerpané vodě, přepínají se odbočky na vinutí, a regulece je jen
velikostí skluzu. Při ještě větším skluzu než je ten nejnižší stupeň se
to už nemusí spolehlivě roztočit. Cirkulační čerpadla se na malý průtok
regulují periodickým vypínáním, to u kotle ale nelze.
Lubor
PS motor je dvoufázový s kondenzátorem, tak také by to šlo regulovat
vhodným mněničem frekvence (po vyhození toho kondenzátoru)