OT - Farnell a karty

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Srpen 31 21:31:34 CEST 2022

Tohle není úplně přesné. Tedy není úplně přesná ta formulace "všechny
transakce". Je to tak, že existují státy, které mají na straně
obchodníka povinnou implementaci 3DS, takže pokud transakce spadá do
pravidel pro 3DS (ve tvém případě asi vždy, ale lze nastavit třeba
minimální částku), tak prodejce zajistí, že proběhne 3DS. Cokoli to
obnáší. Ale zpětná kompatibilita je zachována, takže transakce od
obchodníka, který nepodporuje 3DS se normálně procesí.
Zajímavé je, jak se přesouvá důkazní břemeno. Tedy pokud máme
obchodníka, který podporuje 3DS, pak v případě sporu držitel karty musí
dokázat, že on NEudělal tuto transakci (je jedno, jestli k použití 3DS
došlo, nebo nedošlo; prostě dojít mohlo a hotovo). V případě, že máme
3DS kartu a obchodníka, který nepodporuje 3DS, pak je důkazní břemeno na
straně obchodníka a on musí dokázat, že transakce proběhla a došlo k
jejímu plnění (třeba odeslání zboží) a obchodník udělal vše pro to, aby
nešlo o falešnou transakci.

Jinými slovy, pokud máš 3DS kartu a obchodník přestal vyžadovat 3DS, pak
máš mnohem jednodušší pozici při stornování platby. Zejména pokud budeš
dostatečně důrazně opakovat, že to není možné a že jsi minule dělal 3DS
a tak by jsi si to přeci pamatoval.