OT - Farnell a karty

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Srpen 31 20:53:05 CEST 2022

Na tych detailoch nezalezi. Chcel som len na konkretnom priklade poukazat
na to, ze banky (do toho zahrnujem aj kartove spolocnosti a vsetky
medzistupne, z mojho pohladu zakaznika je to to iste) postupuju pochybnym
sposobom bez co i len pokusu vysvetlenia zakaznikovi a nevahaju ho
kedykolvek zmenit, ked sa im to hodi.

No tak prihodim dalsiu story. V banke mi povedali, ze vsetky platby kartou
X su autorizovane cez 3DS (to, ze co ta autorizacia presne je, sa tiez
casom niekolkokrat bez varovania a vysvetlenia zmenilo, len tak mimochodom
ale to je zase dalsia story). Zaplatil som cez internet sluzbu spolocnosti
Y kartou X, a prebehlo to cez tu autorizaciu. Fajn, funguje to tak ako
bolo slubene. O mesiac platim tu istu sluzbu v tej istej sume tej istej
spolocnosti Y tou istou kartou X, a cink, prebehlo to bez autorizacie. Tak
volam na hotline banky, ze co. Bolo to hlboko v noci a spytal som sa tej
dievciny, ze ci ma cas, nie som hovado. Pokecali sme si, ocividne vedela o
com hovori. No a mi potom vravi, ze "niektore spolocnosti su pokladane za
doveryhodne a po prvej autorizacii sa uz dalsia autorizacia nevyzaduje" a
ze "o tom ktora spolocnost je doveryhodna rozhoduje kartova spolocnost a
my ako banka to ovplyvnit nevieme". Vravim, da sa tomu zabranit, akoze
chcem, aby boli vsetky internetove platby autorizovane? Ona ze ano, ale ze
to je vynimka ktora musi ist pisomnou ziadostou osobne na pobocke a potom
sa to schvaluje a bla bla bla. Vravim jej, fajn, mozete zapisat staznost,
aj ked obaja vieme ze ju hodia do kosa? Tak sa zasmiala a vravi, ze hej,
ze nemusim diktovat, ze napise. Verim tomu, ze napisala, nikto sa mi
neozval, ale z tej banky sa mi na neformalne staznosti este nikto nikdy
neozval (teda okrem robota).

Je to pokladane za normalne, nikto neriesi, len kverulanti ako sme my.

wek