OT - Farnell a karty

Martin Hanek martin na hanek.net
Středa Srpen 31 20:21:38 CEST 2022

Hmm to je zajímavé. Běžně to funguje tak, že se předautorizace pouze
zablokuje, aby ta částka byla k dispozici v době zúčtování a pak se
strhne skutečná částka.
Ona do toho vstupuje Vaše banka, vydavatel karty a ještě banka/firma,
která provozuje ten platební terminál, na kterém platíte.
Co si matně pamatuji, něco podobného se dělo u nás asi před rokem, možná
trochu déle, když Komerční banka přesunula své zúčtovací centrum do
firmy Worldline v Belgii a nějaké VISA karty České spořitelny se takto
podivně zúčtovávaly. Prý to bylo chybným zobrazením na účtu vlastníka
karty. Pak to nějak opravili.
Ona ta předautorizace a poté zúčtování konečné částky je z pohledu
terminálu a banky vlastně stejná operace, která se liší jen příznakem.
Asi to nějak špatně vyhodnocovali a pak to vypadalo jako 2 platby.

Martin Hanek