Re: OT Elektrokoloběžky

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Středa Srpen 31 13:34:29 CEST 2022


Dne 31.08.2022 v 12:53 Jan Kuba napsal(a):
> Jenomže se píše rok 2022.... V roce 1956 bylo na silnici pár aut...
> Ano, chápu vás, ale asi máme štěstí, že ty zákony nedělá někdo jako 
> vy... To by můj syn asi jezdil na kole doma v obýváku ( nedostal by se 
> na cyklostezku neboť je daleko)... a za chvíli bychom i pěšky při cestě 
> do práce nosili RZ na čele...
> A už to tu zaznělo.. výraz "pumpičky" definuje jasně postoj dotyčného k 
> cyklistům. Byť píšete že jezdíte na kole, asi budete ten sváteční 
> cyklista, co dopředu najezdí to co mají "pumpičkáři" na kole nacouváno...

Dobrý den,

domnívám se, že celou diskusí se jako červená nit vine určité nepochopení.

Podle mých zkušeností se dost lidí domnívá, že jezdit na kole po 
veřejných komunikacích je něco jako lidské právo. Kolikrát uvažuji, 
jestli si tito aktivisté vůbec uvědomují, že že cyklisté smějí  používat 
veřejnou komunikaci rovnoprávně, avšak BEZ PODMÍNEK, které zákon klade 
na jiné účastníky provozu. Namátkou povinnost dodržovat ustanovení 
Zákona o silničním provozu pod hrozbou zákazu činnosti, povinnost 
přispívat do fondu pro úhradu škod formou povinného pojištění 
zodpovědnosti, povinnost přispívat do fondu pro výstavbu a údržbu 
komunikační infrastruktury oproti cyklistům NAVÍC formou spotřební a 
silniční daně atd. Toto je legislativní prostředí silně diskriminující 
jednu skupinu účastníků silničního provozu vůči jiné.

Šlehačkou na dortu je pak už je jen to, že diskriminovaná skupina 
účastníků většinově používá veřejné komunikace jako prostředí pro tvorbu 
statků, zatímco preferovaná skupina většinově využívá veřejné komunikace 
pro svoji zábavu (s vědomím, že jsou prakticky nedotknutelní).

Zde se domnívám vězí jádro sporu mezi točvolanty a pumpičkáři. Sám jsem 
točvolant s více než 1M km najetými bez toho, že bych někomu ublížil, a 
bývalá pumpička, "co má odcouváno víc, než jiné pumpičky najeto dopředu" 
((C) Jan Kuba). Přestože jsem si zdravotních důvodů pořídil e-kolo, 
jezdím prakticky jen po cyklostezkách, právě kvůli tomu, abych pro svoji 
zábavu nevysíral někde, kde nemusím.

Za sebe nevidím cestu ven. Zpřísňování legislativy je idiotské samo o 
sobě, protože nic neřeší. Jako určité řešení vidím oddělení rekreačního 
provozu na dostatečně hustou síť cyklostezek. Jenže kdo to zaplatí? Asi 
není úplně fér chtít po zbytku lidí, co nejezdí na kole, aby jiným 
financovali jejich hobby, že... Já to řeším tak, že naložím kola na 
nosič a odjedeme na cyklostezku, kde si ujedeme svých zdravotních 25 km, 
a vrátíme se domů. Na silnici 3. a vyšší třídy prakticky nevjedu už 
proto, abych nezacláněl těm, co tam musí, hlavně však proto, že chyby se 
stávají a připadal bych si jako idiot, kdybych se nechal zmrzačit 
nějakou/kým pipinou/kokotem jen proto, že museli za volantem řešit 
nějakou SMS.

Tak jsem se vykecal :-D

jf


Další informace o konferenci Hw-list