Re: OT Elektrokoloběžky

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Úterý Srpen 30 16:50:27 CEST 2022

Dne 30.08.2022 v 12:25 Zdenek napsal(a):
> Jaký je problém s tím bočním odstupem při předjíždění cyklistů?
> V civilizovaných zemích to dávno funguje, i když jsou tam lidé většinou
> ohleduplnější už "od přírody". U nás některým řidičům přijde naopak normální
> pří rozdílu rychlostí 70 km/h míjet cyklistu o pár cm...

Dobrý den,

problém je v striktně direktivním stanovení objízdné vzdálenosti, které
nebere ohled na ostatní podmínky silničního provozu. Za podstatně
vhodnější považuji původní formulaci (ještě z vyhlášky 80/1996 Sb.):

"Při předjíždění je řidič povinen dodržovat dostatečný boční odstup od
předjížděného vozidla."

Jen na okraj - vážně si myslíte, že se idiot, který míjí cyklistu v
rychlosti 70 km/h ve vzdálenosti pár cm, po seznámení s par. 17, odst. 6
chytne za hlavu, řekne si "ó jsem to ale hovado" a bude se chovat
příčetně? Nemyslím. Příslušná novela jen zasírá už tak nepřehledný
právní řád.

jf