Mechanika: Jak hezky ohnout...

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Srpen 24 13:55:49 CEST 2022

Tak hotovo:-)

Nakonec jsem si řek, že to prostě zkusím:-)

Tyčku jsem položil na zem, přes její konec dal odpaní trubku 50 mm,
stoupnul na ní a začal zvedat. Pak jsem to doohnul ve svěráku. První U
se povedlo celkem hezky, druhý už bylo nic moc, ale použít šly obě. A
kupodivu šla i celkem snadno v ohnutém stavu navlíknout hadička.

Pak jsem do svěráku dal ten pásek, ohnul a bylo. Jen teda poloměr ohybu
vyšel velkej, tak jsem to doohnul až do rovnoběžna, čímž se konce
dostaly cca kam se měly dostat šikmo s malým poloměrem.
-------
Otázka: Nerez tyčku i Al pásek jsem řezal přímočarkou, ale nevypadalo
to, že by se to listu líbilo:-)
Předpokládám, že takhle na sucho to není správně. Čím a jak chladit a
nezasvinit širé okolí?
-------

Celkový výsledek mě ale moc nepotěšil a shledal jsem, že když je tyč
6hran s přední stěnou kulatou, tak je U blbost, protože zbytečně vyžadue
štelování úhlu. Ten samozřejmě vyšel blbě, protože je zaparkovaná
koloběžka šikmo:-) To jsem zjistil, až když jsem s ní vyjel směr
Hornbach, kde jsem koupil šrouby M5x80 a nějaké železné destičky, hodil
do toho košíku a cestou zpátky, jedouce po dlažbě, vydával zvuky jak
náklaďák železa:-)

A teď je hotovo, držák sedí přesně a dá se celkem snadno sundat
odšroubováním 4 křídlovek. Na ty ještě vytisknu krytku, aby ta snadnost
nebyla na první pohled patrná:-)

PH