Mechanika: Jak hezky ohnout...

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Středa Srpen 24 14:54:03 CEST 2022

Na mazání a chlazení Al existuje přímo řezný olej. Stačí to lehce pokropit,
případně dát pár kapek.
Po pravdě ja bych to co jste řezal říznul normální manuální pilkou :)
J.V.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: středa 24. srpna 2022 13:56
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Mechanika: Jak hezky ohnout...

Tak hotovo:-)

Nakonec jsem si řek, že to prostě zkusím:-)

Tyčku jsem položil na zem, přes její konec dal odpaní trubku 50 mm, stoupnul
na ní a začal zvedat. Pak jsem to doohnul ve svěráku. První U se povedlo
celkem hezky, druhý už bylo nic moc, ale použít šly obě. A kupodivu šla i
celkem snadno v ohnutém stavu navlíknout hadička.

Pak jsem do svěráku dal ten pásek, ohnul a bylo. Jen teda poloměr ohybu
vyšel velkej, tak jsem to doohnul až do rovnoběžna, čímž se konce dostaly
cca kam se měly dostat šikmo s malým poloměrem.
-------
Otázka: Nerez tyčku i Al pásek jsem řezal přímočarkou, ale nevypadalo to, že
by se to listu líbilo:-) Předpokládám, že takhle na sucho to není správně.
Čím a jak chladit a nezasvinit širé okolí?
-------

Celkový výsledek mě ale moc nepotěšil a shledal jsem, že když je tyč 6hran s
přední stěnou kulatou, tak je U blbost, protože zbytečně vyžadue štelování
úhlu. Ten samozřejmě vyšel blbě, protože je zaparkovaná koloběžka šikmo:-)
To jsem zjistil, až když jsem s ní vyjel směr Hornbach, kde jsem koupil
šrouby M5x80 a nějaké železné destičky, hodil do toho košíku a cestou
zpátky, jedouce po dlažbě, vydával zvuky jak náklaďák železa:-)

A teď je hotovo, držák sedí přesně a dá se celkem snadno sundat
odšroubováním 4 křídlovek. Na ty ještě vytisknu krytku, aby ta snadnost
nebyla na první pohled patrná:-)

PH