Mechanika: Jak hezky ohnout...

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Pondělí Srpen 22 16:24:58 CEST 2022

Košík číňan také nabízí, ale pro neodpružené verze:

https://www.aliexpress.com/item/1005002753530493.html

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 22. 8. 2022 15:39:41
Předmět: Re: Mechanika: Jak hezky ohnout...
"Tohle je zřejmě nějaký čínský standard, který ve firmě Aprillia
nedodrželi. Začali už tím, že tyč ani není kruhová, ale má tvar
šestihranu s přední stěnou válcovou.

Háček tam je, dá se na něj pověsit taška, primárně určen k zaháknutí k
podvozku při složení, v návodu píšou, že se tam nic věšet nesmí:-)
Když jsem tam pověsil tašku, tak si skrz její dno, při přejezdu přes
retardér, udělal cestu grapefruit (váha z Lidlu ve slevě naštěstí
neprošla). Závěr je, že potřebuji podepřený košík, asi jako nosič na
kole a s umístěním co nejníž. Ta věc by měla být dost pevná, aby se
nezničila při jízdě po dlažbě, kořenech, občas ňákém retardéru, ... při
obsazení třeba 2 ks 1,5 litru PETek, nebo baterkou Pb 12V/24 Ah.

Ale když jsem dal hledat košík na koloběžku, našel jsem několik malých
"kapes" na koloběžku a hromadu košíků a nosičů na kolo. Takže jsem
vymyslel vlastní konstrukci určenou k podložení plastového košíku z
Domáchích potřeb, stejného jako mám na kole.

PH

> A tvoje koloběžka nemá "šroubky na příslušenství"?
> Jak jsem psal, na naší fungojou držáky samy od sebe, podévej třeba na
tento. Na posledním obrázku je naznačená montáž. Na koloběžce jsou dírky se
závitem přesně v tomto rozložení. Jen výchozí šrouby jsou se zapuštěnou
hlavou a jsou v barvě koloběžky. Šroubky v balení odpovídají držáku.
> https://www.aliexpress.com/item/1005004612901463.html
>
> Stejné dírky najdeš u milionu dalších "produktů". Někdy jsou tam zřejmé na
první pohled, jindy, jako třeba u držáku na lahev, zjistíš, že tam jsou až
když odmontuješ a zahodíš toho krokodýla:
> https://www.aliexpress.com/item/4000492579990.html
> https://www.aliexpress.com/item/1005003114800128.html
>
> Jindra
>
> ---------- Původní e-mail ----------
> Od: Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 22. 8. 2022 12:33:43
> Předmět: Re: Mechanika: Jak hezky ohnout...
>
> 1 i 2 má být držák košíku na koloběžku:-)
>
> Díky za název, tím se uchycení držáku vyřeší

která má být přidělaná na lešenářské trubce.
na anténu" a dá se to docela hezky komerčně koupit.