Re: Tranzistorová "mikrovlnka" s nižší f (puška na drony)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Srpen 10 14:19:54 CEST 2022

No to je právě všeobecně rozšířený, dlouho tradovaný omyl. Voda má ve
vyskofrekvenční oblasti spojitě rostoucí dielektrické ztráty až do
10-100 GHz podle teploty a pak zas spojitě klesají.

(obrázek 3 z Microsoft Word - 06_Barba _final.docx (intechopen.com)
<https://cdn.intechopen.com/pdfs/40869/InTech-Relevance_of_dielectric_properties_in_microwave_assisted_processes.pdf>
)

2,4 GHz se v mikrovlnkách standardně používá primárně proto, že to
dlouho byla nejlevněji produkovatelná volná frekvence, při požadavku
malých rozměrů. To by ovšem mohly ty tranzistory změnit. Z hlediska
rozměrů jídla je pak vhodnější UHF a existují velké průmyslové
"mikrovlnky" právě kolem 800 MHz.

PH