Re: Přizemnění kontejneru

J. Polívka jpolivka na volny.cz
Sobota Srpen 6 10:57:44 CEST 2022


Nemám s tím zase takové odborné zkušenosti.
Máme pro SVJ elektrikáře.
Na vojně jsem měl 3 až 4 auta, vysílač, přijímač, přijímací středisko a 
vůz pro letovoda s planšety.
Uzemnění muselo být. Tehdy asi proudové chrániče nebyly. Nevím, já se 
staral o trochu jiné záležitosti.
Na kolíky se na vojně s prominutím před připojením čůralo.
U těch mýtných bran či co to bylo tak prý je zalévali slanou vodou.
Tady tady jak jsem koupil tak prodávám.
Hezký den, Jindra Polívka
--------------------------------------------------------------------------
Dne 06.08.2022 v 10:46 Vláďa Anděl napsal(a):
> Jo, napěťový chránič jsme měli na vojně u skříňových P V3S, kde byla 
> stanice RDM12. Ale myslím, že proudový chránič udělá úplně stejnou 
> službu. Dát ho do hlavního rozvaděče a ten kontejner přizemnit 
> prakticky čímkoliv. Pak ani nezáleží, když se PE v přívodní šňůře 
> přeruší. Při vypínacím chybovém proudu 20 mA a odporu uzemnění 1 KOhm 
> vypne při 20V. Uzemnění by mělo být do takové hloubky, kde je půda 
> pokud možno stále trochu vlhká. Orientačně se dá odpor uzemnění ověřit 
> že sekundár trafa (např. 12V) se připojí mezi to měřené uzemění a PE 
> sítě a měří se proud. Stejnosměrné měření dává nesmyslné výsledky, 
> protože se uzemnění obalí iontama a pak už moc nevede.
>
> Anděl
>
> Dne 6.8.2022 v 2:50 Radek Benedikt napsal(a):
>> Na podobne veci se pouziva napetovy chranic. Obvykle je problem udelat
>> dostatecne prizemneni a takto se to obchazi (pouziti napetoveho chranice
>> nevyzaduje tak nizkou impedanci). Meri to proste dotykove napeti, když
>> dotycny vchazi/vychazi z dane zony (bunky) a při jeho prekroceni odpoji
>> privod.
>>
>> Radek (benedikt2hw.cz)



Další informace o konferenci Hw-list