Servisni manual Siemens WT46E305BY

Jindroush jindroush na seznam.cz
Úterý Duben 26 12:14:19 CEST 2022

On 24.04.2022 13:40, Jindroush wrote:
> Zdravim,
> stryc google zklamal, najit to neumim - nemel by nekdo tuseni, kde
> sehnat nejaky servisni manual pro Bosch/Siemens susicku kondenzacni?
> Zacalo prakticky porad blikat blikatko tvrdici, ze je tam moc vody v
> odpadni nadrzce, i kdyz tam neni skoro nic. Podle vseho zavada
> cerpadla / znecisteni.
> Rad bych ale predem, nez do toho budu vrtat, videl, kudy a jak a
> jestli vubec.

Kdyby se to někomu v budoucnu hodilo:

Boční pohled ukazuje tunel, kde je vyjímatelný kondenzátor - do něj
fouká zepředu vlhký vzduch z bubnu, z boku studený vzduch. Kondenzát se
sbírá dole (pod víčkem), čerpadlem se žene nahoru do nádržky černou
hadičkou (nebo do sifonu, podle připojení). Z horní nádržky je přepad
průhlednou hadicí, takže když je plno, detekuje se to tak, že čerpadlo
běží a hladina snímaná čidlem (plovák s magnetem) se nemění. Pak sušička
zahlásí, že je třeba všechno vylejt (zda přišly gumičky, o tom se v
manuálu nezmiňujou).

Ačkoli se kondenzátor má pravidelně čistit a sušička si o to řekne, je
stejně furt plná všelijakých cucků - zda záleží nejvíce na stylu praní a
odstřeďování, na druzích nošených látek, nebo na tom, že máme doma zvěř,
to netuším.

Další fotky ukazují stav čerpadla a stav odpadní nádržky, když jsem to
otevřel - zcela zjevně bylo jak ucpaný čerpadlo, tak obtížně pohyblivý
plovák, takže to dávalo nesmyslné signály a susička vypínala, že je
nádržka plná. Na druhou stranu, žije jedenáct let, v servisu byla
jednou, s podobnou závadou. Čištění není naprosto uživatelsky příjemné,
manuál jsem nenašel, na YouTube bylo video nějakého staršího modelu,
naštěstí to sedělo - ten postup demontáže není zcela intuitivní, takže
video pomohlo v tom, že jsem to nemusel rozebrat úplně celý.

https://www.dropbox.com/sh/n66soggdu5s68ye/AACn4YpWcNI2PsRDfXBzXBgBa?dl=0

A offtopic dotaz: Má někdo tušení, jaká je cenotvorba těchto přístrojů -
přijde mi, že je to všechno levné, plastové a modulární, tj. vlastní
výroba musí být za pár šušňů, ale já za to zaplatil šušňů docela dost -
kde se nabalují ty sumy?

Zdravím,

--
Jindroush <jindroush na seznam.cz>