Re: Délka prutové antény

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Duben 25 22:11:39 CEST 2022

Půlvlnné antény nemusí být symetrické.
Zejména nesymetrické ( LW )  drátové antény jsou nejvíce  účinné právě při
délce zářiče lambda/2, protože mají vysokou impedanci a jsou malé ztráty v
zemním systému ( protiváze )
Nezřídkakdy se jako lambda/2 dělají i mobilní ( prutové vertikální )
antény, podmínkou je ale  složitější  přizpůsobení ( transformátor) v místě
napájení.
Zde je i další důvod - vyzařovací diagram.

K původnímu dotazu - madam se mýlí , nebo myslela lambda/2 délku toho
oholeného koaxu + stejnou délku ze stínění..pak je to správně.

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>