[OT] zavada plyn. kotle Immergas Zeus 24kW

Standa Palas stpalas na volny.cz
Neděle Duben 24 19:54:28 CEST 2022

Ten proces zapalování je takový, že si ten kotel nejdřív provětrává - to
jede ventilátor naplno. Pak se sníží otáčky a při tom by měl zapálit.
Kotel většinou zapaluje na minimální výkon. No a pak se podle požadavku
na teplotu otáčky plynule regulují, takže se plynule zvyšuje výkon z
minima na požadovanou hodnotu. Pokud kotel hoří, tak se i zároveň s tím
ventilátorem reguluje přívod plynu tak aby byl poměr vzduchu a plynu
pokud možno vyvážený. Jak přesně si testuje ten manostat nevím. Každý
výrobce to může mít trochu jinak ale nejjednodušší funkce je, že prostě
manostat musí sledovat povel pro ventilátor. Akorát s nějakým menším
zpožděním. Aspoň já bych to tak udělal. Pozor - u některých lepších
kotlů tuším může být přímé snímání otáček ventilátoru. Ale manostat tam
bývá vždy.

S.P.