[OT] zavada plyn. kotle Immergas Zeus 24kW

zdkaspic.hw zdkaspic.hw na seznam.cz
Pondělí Duben 25 14:47:50 CEST 2022

Dobrý den,

Jen poznámka.
Já mám taký poměrně dlouhý odtah (separátní trubky - 7+m sání, 7+ m
odtah), což je dle konstrukčního manuálu již na hraně,
a občas zaznamenávám negativní vliv počasí na spínání manostatu.

Během roku dobrý, ale někdy v létě, když se sejdou nějaké "speciální
tlakové poměry" (většinou bývá dusno a počasí na chcípnutí),
tak ten ventilátor není schopný vyvolat takový poměr tlaků v potrubí,
aby ten manostat sepnul a kotel se zapálil.
Servisák to nastavoval několikrát, ale nikdy nebylo "to" správné počasí,
aby z toho byly nějaké pádné technické závěry. :-(
Nakonec je to nějak nastavené (dle servisu na správný podtlak) a hapruje
to jen v některé letní dny (tak 2-4x za srpen) - zvykli jsme si.
Většinou je v ty dny studená sprcha vlastně celkem příjemná. :-)

Večer (asi když vychladne střecha, nebo ty odtahové trubky), zase vše
funguje jak má.

Jinými slovy může hrát roli  "aerodynamický odpor" odtahu - proto při
odpojení od komína fachčí jak má (tlačí do nízkého "odporu")
a snmadno a rychle odvětrá spalovací komoru a může zapálit.

Hezký den
Zdeněk Kašpar