bayraktary komunikace

Středa Duben 20 10:45:32 CEST 2022

No ono je vůbec zajímavé, jak se dneska dělají přijímače a nemusí tam
být ani DSP. V prehistorii ovládacích přijímačů 433 MHz byly ty levné
dělané jako superreakční a jen ty dražší byly superhety. Mezifrekvence
10,7 MHz byl hodně velký kompromis, kdy selektivita vstupního rezonátoru
nedokázala dostatečně potlačit zrcadlový příjem a keramický filtr měl o
dost větší šířku pásma, než by byla potřeba pro nějakých těch 2 až 5 KBd
na přenesení kódu na otevření vrat.

Dnes máme přijímače bez cívek, s nízkou mezifrekvencí, za pár korun a
chodí to mnohem líp. Pro potlačení zrcadlového příjmu je tam dvojice
směšovačů a pak už nic nebrání tomu, aby mezifrekvence byla v řádu
jednotek až desítek KHz. Filtr je integrovaný RC, často s možností
přepínání šířky pásma. Frekvence je dělaná syntézou z krystalu a šířku
pásma lze nastavit podle stability krystalu. Jeden takový obvod je třeba
tady
https://datasheet.lcsc.com/lcsc/1811151222_Synoxo-SYN470R_C49593.pdf
Sice tam nejsou namalované ty dva směšovače, ale předpokládám, že tam
taky budou.
Myslím že kdyby se syntézou přepínala synchronně frekvence vysílače a
přijímače, nepotřebovalo by to žádnou dobu na ustálení a v
mezifrekvenčním filtru by to plynule navázalo.

Anděl