Re: Připojení trolejbusu na trolej

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Duben 19 15:59:59 CEST 2022


Jasně. Tady je to ten systém s navedením, jako používají jen částečně 
zadrátované tratě.
Ale na tom Mendláku jsem nastupoval před 1/2 hodinou.
Nad zastávkou jsou prostě holé dráty.
Leda, že by nějaký takový navaděč byl někde kousek dál, a on jel s 
kšandami pod dráty, a cvaknul je až tam.
Ale to se mi moc nezdá.
Nicméně se na to zaměřím.

PL

**********************

Dne 19.4.2022 v 15:51 Jiří Linhart napsal(a):
> není to z mendláku,
>
> https://mapy.cz/zakladni?x=16.5849645&y=49.2214524&z=19&pano=1&source=stre&id=79900&pid=68796937&yaw=4.278&fov=0.498&pitch=-0.151&ds=1 
>
>
>
> jl
>
> Dne 19.04.2022 v 15:46 Petr Labaj napsal(a):
>> Vrtá mi hlavou, jak se napojuje trolejbus na trolej.
>> Po Brně teď už jezdí dost trajfů, které umí jet kousek na baterky.
>> Ale není to takový režim jako třeba ty pražské, kde je kus trasy pod 
>> trolejí a kus ne. Tam na to navedení sběrače na trolej je takový 
>> prizmatický přípravek. Ale u nás ne.
>>
>> V Brně to jezdí po normální trase, kde je trolej celou délku trasy. 
>> Jen občas ty kšandy stáhne, a později je zase na trolej napojí. Nějak 
>> automaticky, z kabiny. Ne jako kdysi, když chlap tahal rukama za šňůry.
>>
>> Typicky třeba linka 35. Ta na Mendláku vždy 10 minut stojí. A protože 
>> je tam cvrkot, tak aby neblokovala trolej, vždy před příjezdem na 
>> Mendlák šíny za jízdy stáhne. Konec dojede na baterky a parkuje někde 
>> mimo.
>> Když je čas odjezdu, tak zase na baterky najede na zastávku a šíny 
>> automaticky napojí. Rovnou na holý drát, a ten je vůči ose vozu +-metr.
>> Navíc to jde dost rychle.
>>
>> Napadá mě jen navedení kamerou s nějakou automatizací. Nezdá se mi, 
>> že by to tak rychle zvládl nějak řídit/navádět šofér.
>>
>> Nevíte prosím, jak je to dělané?
>>
>> PL



Další informace o konferenci Hw-list