bayraktary komunikace

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Duben 18 20:42:15 CEST 2022

On Mon, 18 Apr 2022, Vláďa Anděl wrote:

> Zajímalo by mě, proč jsou Rusi tak neschopní zaměřit a zlikvidovat bayraktar,
> který nad nima létá v noci. Nejdřív mě napadlo, že s tím na větší vzdálenosti
> komunikují přes starlink, když ho mají k dispozici. Anténa vysílače úzce

Vy musite zarusit prijimac toho videa, ne vysilac. A pokud ma prijimac
uzce smerovou antenu mirenou na dron, tak by ta rusicka musela byt v ose
nebo pouzivat extremni vykon.

> [...]
> https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/456468-postrach-rusu-prichazi-z-nebes-proti-dronum-nemaji-ucinnou-obranu-rika-odbornik
> a vypadá to, že mají svojí komunikaci do 300 km. To už musí mít pro přenos
> videa pořádný výkon. Pochopil bych, jak tam píšou, že na pomalu letící drony
> PVO nefunguje, i když už za dob,kdy jsem byl od průmyslovky na exkurzi u
> vojáků v Čáslavi na letišti, nám ukazovali, jak na radaru vypnou filtraci
> nepohyblivých cílů a ukazovali nám |Krkonoše. Takže když se chce a ví se
> proč, tak to jde... Ale je to přece jen dlouhá doba, co byl u nás vyvinutý

Pry v tom rezimu nepohyblivych cilu se snadno prehledne stihacka a protoze
UK letectvo porad nejak funguje, tak si to nemuzou dovolit. Pry by to
teoreticky mohli cyklicky prepinat, ale to by asi operatory dost
unavovalo.