bayraktary komunikace

Pondělí Duben 18 20:13:39 CEST 2022

Zajímalo by mě, proč jsou Rusi tak neschopní zaměřit a zlikvidovat
bayraktar, který nad nima létá v noci. Nejdřív mě napadlo, že s tím na
větší vzdálenosti komunikují přes starlink, když ho mají k dispozici.
Anténa vysílače úzce směrovaná nahoru by dávala šanci na relativně
nerušenou a ze země špatně zaměřitelnou komunikaci. Tady jsou nějaké
parametry bayryktaru TB2
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/456468-postrach-rusu-prichazi-z-nebes-proti-dronum-nemaji-ucinnou-obranu-rika-odbornik
a vypadá to, že mají svojí komunikaci do 300 km. To už musí mít pro
přenos videa pořádný výkon. Pochopil bych, jak tam píšou, že na pomalu
letící drony PVO nefunguje, i když už za dob,kdy jsem byl od průmyslovky
na exkurzi u vojáků v Čáslavi na letišti, nám ukazovali, jak na radaru
vypnou filtraci nepohyblivých cílů a ukazovali nám |Krkonoše. Takže když
se chce a ví se proč, tak to jde... Ale je to přece jen dlouhá doba, co
byl u nás vyvinutý pasivní radiolokátor Tamara. To za tu dobu Rusové
neobšlehli? Přece něčím takovým by ten jeho vysílač museli vidět a taky
zaměřit. Připadá mi to, že ruská armáda má sice hodně tanků a vojáků,
ale v té elektronice nic moc.

Anděl