Re: Octan sodný jako solární akumulátor

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Duben 17 13:22:30 CEST 2022

K aktivaci je potřeba docela ostrý ráz. Třeba lupnutí z piezorepráčku,
který musí plavat přímo v tom. V klasickém provedení to může klidně
nabité v kufru procestovat půl světa a nic se neděje, dokud nelupnete
cvakátkem co v tom plave.

Takže představa byla, že se to nechá v pytlích ve kterýh se to koupí, do
každého se strčí piezorepráček a zalepí. Pytle se proloží tepelnou
izolací a trubkami pro přenos tepla, případně ještě topnými tělesy,
kdyby se to nabíjelo z FVE. Řídící jednotka pak může nabíjet a vybíjet
jednotlivé sekce.

Podrobněji to nemá smysl rozmýšlet, dokud není jasné, jaká je aspoň
úplně idealizovaná návratnost. Jenže všude kde to prodávaj ve velkým,
maj ceny jen na dotaz.

Taky je možné, že existuje 20 termodynamicky i cenově výhodnějších
chemikálií, jen se nehodí na ohřívací pytlíčky, protože jsou na pobyt v
kapse/baťohu/kufru příliš citlivé, vadí jim slunce, ... a mnoho dalších
věcí, co by ve sklepě/přístavku nevadilo.

PH