Re: Octan sodný jako solární akumulátor

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Duben 17 16:52:23 CEST 2022

On Sun, 17 Apr 2022, Petr Zapadlo wrote:

> Blbé je, že když se to v jednom zátahu nerozpustí, tak to hned zase začne
> krystalizovat. Takže pokud by se to nahřívalo sluncem, tak by to v noci zase
> vydávalo teplo a krystalizovalo.

Na to jsem taky narazil - kdyz se to dobre a poradne neprohreje
tak to zacne pomalicku zase krystalizovat, skoro to neni znat
ale po par dnech to clovek najde jak v tom plave "kamen" uvnitr.

> Další ďáblík je citlivosti na otřesy, stačil by průjezd náklaďáku kolem a už
> by tu krystalizaci nikdo nezastavil - leda začít dodávat další teplo.

To zas ne, muzu to vozit v aute a nic to nedela. A ta aktivace pliskem
taky nejde na prvni pokus, chte po parkrat cvaknout nez se to nastartuje.

> A mám pocit, že to uspokojivě funguje jen v malých objemech - ve velkých jsou
> už takové nehomogenity, že se to "neudrží" v nabitém stabilním stavu.

Ono by se to stejme muselo skladovat v nejakych sekcich aby se to
dalo samostatne nabijet a vybijet. To cely napad komplikuje na
nepouzitelnou uroven. Nejspis nejaky roboticky dopravnik 100l vaku
do nabijeciho a vybijeciho kotliku. A je tam dosta velka ztrata
tepla - ten nabity pytlik je horky a dost tepla utece pri chladnuti.