Re: Energetická účinnost/návratnost FVE (bylo: A co vítr? (Bylo: Re: OT Čím topit?))

Evzen Horna ehorna na cmail.cz
Neděle Duben 17 01:02:01 CEST 2022

Tehdy jsem nalezl více zdrojů, které tvrdily, že je to již energeticky
rentabilní, ale jejich výsledky se značně lišily a nejevilo se mi to
příliš přesvědčivě.
Pokud by skutečně platily ty vyšší hodnoty, znamenalo by to, že
energetická náročnost výroby se podílí výrazně méně, než jsem
předpokládal, a energetický zisk by již dával smysl. Takže i ten
finanční je asi vyšší, jen se už asi toliko nedostane až tomu poslednímu
(v případě malého investora). Samozřejmě vzhledem k předpokládanému
nárůstu cen energií se to může výrazně změnit, nicméně avšak i to se
pravděpodobně zpětně projeví v pořizovacích cenách a výsledek může být
opět +- stejný.

EH