Re: Energetická účinnost/návratnost FVE (bylo: A co vítr? (Bylo: Re: OT Čím topit?))

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Sobota Duben 16 20:00:59 CEST 2022

Je to velmi jednoduché - cena vyjadřuje s docela velkou přesností
energetickou náročnost, je to něco podobného jako BIG MAC index. I ta
prodejní (energetická náročnost distribuce) i ta předražená (energetická
náročnost luxusu).

Takže kolik to odhadem stojí (mimo českozlodějsko) v jednotkách měny Q:

panel 10Q
měnič 3Q
instalace mechanická 5Q
instalace elektrická 3Q

Jelikož je to odhad a podléhá momentální náladě, tak pokud jsem psal
odhad někdy dřív, který se mírně lišil, je to úplně jedno, ono to tak
nějak +- vyjde, někdy víc, někdy míň.

Takže cca co dáte do panelů, to vás ještě jednou vyjde ten zbytek. Za
předpokladu, že nepoužíváte firmy co dřív obchodovaly s čajem a nyní
dělají instalace FVE za ceny kolem 100Q.

Nějak během pár týdnů se bude měnit legislativa, tak si na to dejte pozor.