Re: Energetická účinnost/návratnost FVE (bylo: A co vítr? (Bylo: Re: OT Čím topit?))

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Duben 16 14:49:57 CEST 2022

Klíčové slovo EROEI alias EROI

EN Wiki dochází k 8,7-34,2 v r. 2015
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_return_on_investment#Photovoltaic

Tady (2017, podmínky Švýcarska):
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301421516307066
kritizujou práci, kde vyšlo 0,7 a dojdou nejdřív k 1,7 a nakonec k 9-10
bez externalit a 7-8 s externalitami.

Moje poznámka:
Zajímavá otázka je, jestli je tam započítána energie použitá na základě
finančního zisku celého řetězce, tedy včetně prodejce, instalátora,
poradenství, grantové agentury, ... když si za to nakoupěj baráky a SUV:-)

PH