Re: OT Čím topit?

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pondělí Duben 11 13:04:54 CEST 2022

> Ale to už je politika a
> Admin mi dá přes prsty.
>
> Martin Záruba

Dobrý den,

problém je, že každá úvaha stran volby způsobu vytápění (a ohřevu TUV)
je v současné době neoddělitelně spjata s politikou.

Okamžitá náhrada plynu EE je za stávajícího stavu technologicky i
infrastrukturně vyloučena. Záměna CNG za břidličný plyn importovaný z
USA způsobí jeho násobné zdražení, nehledě na to, že jsem zaregistroval
výstrahy, že použití břidličného plynu není kompatibilní se stávajícími
technologiemi využívajícími CNG - nejsem odborník, nedokážu zhodnotit.
Mít vlastní les nebo sad osázený japonskými topoly není řešení ani
omylem - neumím si to představit ani v nějaké předměstské zástavbě RD,
natož ve městě potažmo na sídlišti :-) (les mám a bydlím na vesnici,
takže mám celkem jasnou představu, co to obnáší).
Chápu, že to asi není to, co chtěl původní tazatel slyšet, ale obávám
se, že právě kvůli politickým tlakům a turbulencím nejde v tomto
okamžiku seriozně doporučit perspektivně vhodné řešení. Topím plynem v
kondenzačním kotli, sám pro sebe jsem si udělal malou rešerši, jestli
bych mohl místo kotle na plyn použít elektrokotel (instalace TČ
nepřichází v úvahu kvůli dispozici domu a s ní spojenými potřebnými
úpravami). Jako výpomoc pro chladné dny v případě nouze mám krbová
kamna, dimenzovaná tak, aby vytopila přízemí domu na snesitelnou teplotu.

Zaregistroval jsem svalnaté prohlášení jakéhosi papaláše (-šky), že s
náhradou ruského plynu nebude problém, neboť se rozšíří EDU a ETE. Když
se ho zeptali na termín, kdákal něco o roce 2036. Blil bych, velebnosti.

jf