Re: OT Čím topit?

Libor Konečný support na mikrovlny.cz
Pondělí Duben 11 14:06:17 CEST 2022

Ja osobne jsem plyn odpojil pred ccca 16 ti lety , tedy v dobe kdy byl
prodam RWE jednim vychytralcem cca  v listopadu, byl drsna zima, nosili
jsme hrube svetry, to taky pomaha,je to nejlevnejsi zpusob  a da se
prezit :-)

Proc platit za rusky plyn nemcum? Silenost, kterou jsem nechtel
podporovat uz z principu.

Hned v nasledujcich letech jsem udelal akumulaci 1000l (na bazosi jsem
koupil hotove 2 roky pouzivane 2x 500l vymeniky za 2 tisice jeden  s
dvemi hady - ty jsem vymenil za med a koupil kabatek PVC s izolaci,
solary HEATPIPE na TUV a automaticky kotel na hnede uhli .

Kotel umi i drevene pelety, ale at pocitam jak pocitam vzdy mi hnede
uhli vyslo ze vsech nejlepe.

Ta prace s tim drevem, uskladneni, suseni, dekuji nechci.

U Uhli mate vyhodu mensiho objemu a hlavne, mate jej v kotelne, kdezto
na plyn musite cekat zda bude  nebude, takova loterie.

A ceny (aktualni):

Kotel automat trida Ekodesign Gekon 25kW  85 tisi Kc + k tomu nejaka
bizuterie 20 tisic, ale jsou i levnejsi kotle z Polska.

Solary 2 x 30 trubic Heatpipe z Ciny vctene jednotky  55 tisic, vymenik
cca 10tisic.

Mam 300m2 , topim na 24 stupnu, spalim maximalne 4 tuny.

Solary funguji od dubna  do listopadu (duben a listopad zapinam kotel a
funguji pres den, kotel dotapi).

Vse svepomoci a hned jak to slo, tedy skudlil jsem na vsem jen aby to
bylo co nejdrive, ono resit neco nyni je hodne pozde, ale jaxe rika ,
lepe pozde nez nikdy :-)

Vsude je podlahovka a dum je zateplen.

No a kdyz bude koncit uhli tak nakoupim na 10 let dopredu a pak snad uz
bude zvladnuta studena fuze :-)

LK