Re: OT Čím topit?

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Duben 11 12:17:17 CEST 2022

No pokud říkáte, že za plyn platíte 20 000 ročně, odpovídá to tepelné
ztrátě cca 1,7 kW, pokud jste měl na mysli ceny, které loni byly u
Bohemia Energy, pak cca 3,5 kW. Na klíč (bez bojleru pro ohřev TUV)
vyjde tepelné čerpadlo na 139 150Kč. Takže ne 350t. Při růstu cen 10%,
což je velmi při zemi, máte proti plynu za 10 let zisk 189 000 Kč.

Tak nevím.

Vše bez dotací.

Jinak s tou druhou částí souhlasím, pokud jde o podporování Putina.
Jenže někde to bez plynu zatím nejde. Do bytovky si tepelné čerpadlo
dáte blbě. Můj názor je, že všichni, kdo mohou by měli hledat jakýkoli
jiný zdroj topení. Tedy dřevo, uhlí, tepelné čerpadlo. A během léta
naplnit co nejvíce zásobníky plynem odjinud. Ale to už je politika a
Admin mi dá přes prsty.

Martin Záruba