Re: OT Čím topit?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Duben 11 09:57:09 CEST 2022

"A co les, Majere, les máš?"

:)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Tomáš Koželuh
To: 'HW-news'
Sent: Sunday, April 10, 2022 10:39 PM
Subject: OT Čím topit?

Omlouvám se za OT, řešilo se tady několik způsobů topení, ale nejsem schopen
rozhodnout, jestli má smysl nad něčím uvažovat. Současná situace je
dvoupatrový rodinný barák, 10cm zateplení černým polystyrenem, takže nic
moc, za noc teplota klesne o víc jak 1°C. Topí se plynem, jistič 3x25A,
pravděpodobně by nebyl problém navýšit, vzhledem k tomu, že se naproti nám
chystá výstavba asi čtyř nových baráků, musí tam ta rezerva být nebo brzy
bude. Za zahradou teče potok, takže je poměrně vysoko podzemní voda, ale
rozkopat starou zahradu pro TČ by byl problém. Vydatnost studny bude tak
500l/h, určitě nedá kubík nebo by se musela prohloubit (hloubka cca 7m, voda
ve 4-5m) nebo udělat nový vrt.
A teď ta otázka, čím topit? Plyn začíná být dost ošemetná a do budoucna
možná i dost drahá věc. Přechod na elektriku by snad nemusel být problém ani
na poslední chvíli, pokud půjde sehnat kotel. V úvaze je i topení dřevem,
ale musel by se postavit nový komín, ale i to by šlo celkem snadno udělat
(komín na fasádě, možná by šlo převložkovat plynový komín). A snad poslední
možnost je tepelné čerpadlo. Mělo by to v našich podmínkách smysl? A
případně nad jakou variantou uvažovat? Nebo jsem ještě na nějaký druh
topení, který by měl smysl a zapomněl jsem na něj?
Odpovědi raději soukromě, nevím, jestli by to tady ještě někoho zajímalo.
Předem děkuji.

T.K.