OT Čím topit?

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Neděle Duben 10 22:39:36 CEST 2022

Omlouvám se za OT, řešilo se tady několik způsobů topení, ale nejsem schopen rozhodnout, jestli má smysl nad něčím uvažovat. Současná situace je dvoupatrový rodinný barák, 10cm zateplení černým polystyrenem, takže nic moc, za noc teplota klesne o víc jak 1°C. Topí se plynem, jistič 3x25A, pravděpodobně by nebyl problém navýšit, vzhledem k tomu, že se naproti nám chystá výstavba asi čtyř nových baráků, musí tam ta rezerva být nebo brzy bude. Za zahradou teče potok, takže je poměrně vysoko podzemní voda, ale rozkopat starou zahradu pro TČ by byl problém. Vydatnost studny bude tak 500l/h, určitě nedá kubík nebo by se musela prohloubit (hloubka cca 7m, voda ve 4-5m) nebo udělat nový vrt.

A teď ta otázka, čím topit? Plyn začíná být dost ošemetná a do budoucna možná i dost drahá věc. Přechod na elektriku by snad nemusel být problém ani na poslední chvíli, pokud půjde sehnat kotel. V úvaze je i topení dřevem, ale musel by se postavit nový komín, ale i to by šlo celkem snadno udělat (komín na fasádě, možná by šlo převložkovat plynový komín). A snad poslední možnost je tepelné čerpadlo. Mělo by to v našich podmínkách smysl? A případně nad jakou variantou uvažovat? Nebo jsem ještě na nějaký druh topení, který by měl smysl a zapomněl jsem na něj?

Odpovědi raději soukromě, nevím, jestli by to tady ještě někoho zajímalo.

Předem děkuji.

T.K.