Nabijeni EV

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Neděle Duben 3 12:20:26 CEST 2022


Stykač tam jistě bude, asi by nebylo moc dobré aby na konektoru pro nabíjení
bylo trvale 400VDC (I když má plastové konce kolíků)
Navíc je při připojení nabíječky krásně slyšet, jak to v autě zacvaká a
nejen jednou.

Dolní 6A limit je pro AC nabíjení na 230V straně.

Pavel



-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: neděle 3. dubna 2022 11:47
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Nabijeni EV

Můžu se mýlit, ale tak nějak bych tipoval, že mezi baterkou a konektorem
bude aspoň stykač a nějaká elektronika rozhodující o jeho zap/vyp, aby se
předešlo katastrofickému scénáři při poruše nabíječky. A tipuju, že by
zapnutí mohlo být taky malinko složitější s cílem zabránit používání
triviálních bastlů s velkými riziky. A v rámci úspory bych tipoval, že když
to měří proudy do stovek A, tak to klidně může 6 A považovat za vypnuto.

PH

Dne 03.04.2022 v 10:37 AZe napsal(a):
> Myslím tento modul: 
> https://eskutr.cz/prislusenstvi/645-evse-kit-v11-for-ev-nabijeci-stani
> ce-kabely.html
>
> Co se stane, když se bude řídící napětí na vstupu AN pomalu zvyšovat 
> od nuly? Anebo obráceně, bude se snižovat? Proběhnou všechny stavy 
> A-C? Jde o to, aby nedocházelo k chybám a fungovalo to samo.
> Nebylo by lepší řešit nabíjení v rozsahu výkonu od nuly pomocí DC 
> konektoru s  konverzí nad 400V?
> aze
>
>
> -----Původní zpráva----- From: Pavel Urbančík
> Sent: Sunday, April 03, 2022 10:09 AM
> To: 'HW-news'
> Subject: RE: Nabijeni EV
>
> Bambule na kabelu přenosné nabíječky obsahuje:
> - elektroniku pro generování CP signálu
> - relé
> - meření unikajícího DC proudu (nahrazuje chránič typu B)
>
> Pokud se na auto připojí jen napájení bez správného CP signálu, tak se 
> nestane nic nebo hodí chybu.
> Autou hlídá jestli se projdou stavy správně, tzn je potřeba aby 
> správně prošly stavy A-B-C.
> Tzn pokud je na CP trvale PWM, tak se nabíjeni nepustí.
> Průběh je takový:
> - je potřeba tam mít DC12V - Stav A
> - pak auto připojí odpor 2K7 mezi PE a CP, tím se přejde Stavu B
> - pustí se PWM na straně EVSE
> - auto sepne 1K3 a na to EVSE tím se sepne relé v EVSE - Stav C
>
> Minimální proud je 6A, při nižším hodí auto chybu (asi jak který 
> model, ale VW a škoda spadne do chyby a pomůže až přechod do stavu A) 
> Když se nastaví 9V trvale na CP, tak se přechází do stavu B1 a znamená 
> pozastavení nabíjení ze strany wallboxu
>
> PP signál propojený odporem přímo v konektoru a většina kabelů jej 
> nemá vyvedených ven, určují průřez kabelu mezi konektorem a volným koncem.
> Na straně EVSE modulu se pak dává stejný odpor.
>
> Používám taky vytěžování soláru do auta, ale tlačím to přes EVSE od 
> Tecomatu, kde se řídí vše z PLC.
>
> Pavel
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of AZE
> Sent: neděle 3. dubna 2022 0:41
> To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Subject: Re: Nabijeni EV
>
> Nabíječky v autech jsou přizpůsobené konkrétní baterii, bambule na 1f 
> kabelech asi slouží pro omezení proudu na 10A PWM signálem 1kHz kvůli 
> domovní instalaci. S 3f kabelem bez bambule na AC nabíječkách si omezí 
> výkon samy třeba na 11 nebo 22kW. Předpokládám, že kdyby se auto s 
> nabíječkou 3,7kW připojilo na síť přímo bez tzv. "nabíječky" na kabelu 
> nebo bez wallboxu, nastaví se proud rovnou na 16A. Nebo je v tom 
> nějaký háček?
> V nabíjecím konektoru je ještě odpor mezi N a pomocným kontaktem (ne 
> CP, tím druhým).
> Znamená to tedy, že na kontaktech pro DC nabíjení je připojena přímo 
> baterie a dal by s z ní odebírat proud, nebo je tam ještě něco, 
> stykač...?
> aze
>
>
>
> -----Původní zpráva-----
> From: Pavel Urbančík
> Sent: Saturday, April 02, 2022 11:22 PM
> To: 'HW-news'
> Subject: RE: Nabijeni EV
>
> U nových aut je palubní nabíječka většinou 3x 1F. Vyzkoušno na Tesla, 
> ID4, Enyaq.
> Mám vyzkoušeno že autu je jedno která fáze je zapojena a nabíjí klidně 
> i na 2F a i bez fázového posunutí. (Je tam samořejmě riziko přetížení 
> N vodiče, tzn to asi není spráný postup)
>
> Tady je ukázka 3F tesla nabíječky
> https://www.youtube.com/watch?v=Y6xoNqbBpXc
>
>
> Pavel
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
> Sent: sobota 2. dubna 2022 23:09
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: Nabijeni EV
>
> Pokud jsou mé informace správné, tak DC nabíječka (ve stojanu) je 
> skutečně nabíječka.
> Její výstup je připojený přímo na kontakty baterky.
> Takže komunikace musí vyhandlovat parametry toho nabíjení mezi autem a 
> stojanem.
>
> U pomalého AC nabíjení je nabíječka v autě.
> Ta škatule na zdi (wallbox) komunikuje s autem jen proto, aby dala 
> nabíječce v autě vědět, kolik si může v každém okamžiku odebírat ze 
> sítě.
> U 1f nabíjení asi musí být v autě zvyšující měnič. U 3f zřejmě někdy 
> taky.
>
> PL
>
> ********************
>
> Dne 2.4.2022 v 22:51 AZE napsal(a):
>> Trošku jsem se zabýval nabíjením elektromobilů, ale nemám jasno 
>> ohledně DC rychlonabíjení. AC nabíjení, z domácích tzv, wallboxů 1f a 
>> 3f a z nabíječek s krabicí na kabelu 1f chápu, to žádné nabíječky 
>> nejsou, název jen mate uživatele. Jak vlastně funguje rychlonabíjení 
>> 50kW, třeba u ČEZ? Baterie auta má cca 400V, pro těch 50kW to je cca 
>> 125A, u 100kW je to už 250A. DC proud má v konektoru dva kolíky, a k 
>> tomu tam jsou dva fousy pro komunikaci. Nabíječka je ve stojanu, pro 
>> AC je v autě. Jak vlastně nabíječka komunikuje s autem? Zcela jistě 
>> tam musí být AC/DC měnič na vyšší napětí, běžný 3f usměrňovač by 
>> těžko dodal z 3f sítě  400V DC.
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list