Nabijeni EV
AZe
aze na seznam.cz
Neděle Duben 3 09:56:33 CEST 2022
Ještě bych měl teoretický dotaz, jak se bude chovat 1f nabíječka v autě,
když se signál PWM změní na hodnotu menší než 10%. Těch 10% odpovídá proudu
6A, tj. nějakých 1380W. Jak dalece se dá příkon snížit a od jakého proudu se
to dá nastavit. Mám k dispozici signál (4-20)mA, galvanicky oddělený
převodník na DC (0-5)V a řídící modul EVSE W16. Ten signál je informace o
přebytku výkonu FVE.
aze
-----Původní zpráva-----
From: Pavel Urbančík
Sent: Saturday, April 02, 2022 11:22 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Nabijeni EV
U nových aut je palubní nabíječka většinou 3x 1F. Vyzkoušno na Tesla, ID4,
Enyaq.
Mám vyzkoušeno že autu je jedno která fáze je zapojena a nabíjí klidně i na
2F a i bez fázového posunutí. (Je tam samořejmě riziko přetížení N vodiče,
tzn to asi není spráný postup)
Tady je ukázka 3F tesla nabíječky
https://www.youtube.com/watch?v=Y6xoNqbBpXc
Pavel
-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: sobota 2. dubna 2022 23:09
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Nabijeni EV
Pokud jsou mé informace správné, tak DC nabíječka (ve stojanu) je skutečně
nabíječka.
Její výstup je připojený přímo na kontakty baterky.
Takže komunikace musí vyhandlovat parametry toho nabíjení mezi autem a
stojanem.
U pomalého AC nabíjení je nabíječka v autě.
Ta škatule na zdi (wallbox) komunikuje s autem jen proto, aby dala nabíječce
v autě vědět, kolik si může v každém okamžiku odebírat ze sítě.
U 1f nabíjení asi musí být v autě zvyšující měnič. U 3f zřejmě někdy taky.
PL
********************
Dne 2.4.2022 v 22:51 AZE napsal(a):
> Trošku jsem se zabýval nabíjením elektromobilů, ale nemám jasno
> ohledně DC rychlonabíjení. AC nabíjení, z domácích tzv, wallboxů 1f a
> 3f a z nabíječek s krabicí na kabelu 1f chápu, to žádné nabíječky
> nejsou, název jen mate uživatele. Jak vlastně funguje rychlonabíjení
> 50kW, třeba u ČEZ? Baterie auta má cca 400V, pro těch 50kW to je cca
> 125A, u 100kW je to už 250A. DC proud má v konektoru dva kolíky, a k
> tomu tam jsou dva fousy pro komunikaci. Nabíječka je ve stojanu, pro
> AC je v autě. Jak vlastně nabíječka komunikuje s autem? Zcela jistě
> tam musí být AC/DC měnič na vyšší napětí, běžný 3f usměrňovač by těžko
> dodal z 3f sítě 400V DC.
> aze
>
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list