aktualni TOP LED zarovka E27 / studena-bila max. svit. max. zivotnost max. CRI ??

Neděle Duben 3 11:33:23 CEST 2022

Není mi sice jasné, jak se ten filament v žárovce může chladit, ale
dělají s tím i větší výkony. Docela bych pochopil, kdyby to bylo plněné
nějakým plynem s velkou tepelnou vodivostí. Doma to nepoužívám, protože
mám svoje LED moduly s chladičema ve stropech a to mě nejspíš přežije.
Ale u přítelkyně řešíme žárovky věčně. Filamentovou žárovkou svítí asi
půl roku v kuchyni ve světle, kde je pod žárovkou díra, takže se dobře
chladí. Nevím přesně výkon, ale mělo by to mít cca ekvivalent 100W
žárovky. Kupuju pro ní v kauflandu žárovky Attralux 3000K s CRI 95 a
svítí to fakt dobře. Co se mi na filamentech líbí - jestli mají trochu
menší účinnost, doženou to tím, že svítí na všechny strany a nepotřebují
k tomu matné sklo, které u jiných žárovek účinnost omezí.
V uzavřeném svítidle v koupelně ale vydržela poměrně krátce, už je tam
klasika. Brzo odešla i v kouličce ve sklepě, ale tam jsem dal další a
zatím drží. Do nějaké žárovky jsem se díval, ale mám dojem že do jiné.
Neměla měnič, ale nějaký lineární omezovač proudu. Kdysi to tady už
někdo zmiňoval. Tuhle filamentovou žárovku mám i doma v ikeácké
"papírové" stojací lampě (jediná žárovka u mě v baráku) a protože jsem
chtěl, aby se dala svítivost přepínat, dal jsem tam přepínač buď
napřímo, nebo přes kondenzátor 0,47 uF.  Nebliká, ani nedělá jiné
efekty, skutečně svítí míň.

Anděl