Re: OT Výkon jaderného odpadu v ČR

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Duben 2 23:47:52 CEST 2022

Takže podle tab.8, případně grafu 7 je v řádu desítek let výkon v řádu 1
kW na tunu uranu vyhořelého o 50 GWd/t (gigawattdny na tunu).

V temelíně máme cca 6 GW tepelného výkonu po dobu většiny z 20 let,
takže při 300 dnech ročně 6*300*20 = 36 000 GWd
Po vydělení 50 dostáváme řádový výkon 720 kW.
Tak to je málo. S dukovanama to bude řekněme 2-3x víc. To je pořád
malinká kotelna pro stovky bytů.

Pak je samozřejmě celková ekonomie, kdy je sice energie zadara, ale je
nutno postavit něco na způsob reaktoru, přeskládat do něj palivové
soubory a vařit tím vodu, aby vznikla pára původních parametrů.

Kdysi jsem uvažoval, zda by nešla takhle udělat elektrrárna, tohle by
bylo jednodušší, protože max. provozní teplota nebude tak vysoká.

Hlavní problém je, že to nemá žádný "hrnečku dost". Ale není to
neřešitelný. V podstatě by to moh bejt "ježek" s tepelnými trubicemi
konstruovanými tak, aby začaly smysluplně pracovat při přiměřeném
překročení pracovní teploty.

Poznámka: Plynová dálková teplárna mi absolutně nedává smysl, protože
nemůže bejt kondenzační a teda má výrazně horší účinnost než lokálně
provozované plynové kotle.

PH