Re: OT Výkon jaderného odpadu v ČR

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Duben 2 23:35:38 CEST 2022

No ale zase mít zadarmo sto let vytápěnej barák by taky nebylo k zahození -
nějakej přebytek by se dal pustit i v zimě do trávníku (ono těch 15kW zase
není úplně málo), spíš by byl problém, kam s ním v létě. Možná by bylo
zajímavé s tím topit pod nějakým stirlingem a roztáčet generátor. Sice to
nebude dávat nejvíc, ale zato furt...

Jo, škoda je, že si to syslí sami pro sebe, a přitom by se dalo najít
takovejch hezkejch využití :)

A trochu vážně - je docela škoda, že to teplo neumíme využít ani v tom
střeženém a zabezpečeném úložišti a naopak nás to dochlazování stojí další
energii. Třeba na to taky někdy dojde řada.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, April 2, 2022 11:20 PM
Subject: Re: OT Výkon jaderného odpadu v ČR

Je to špatné.
Já jsem si kdysi taky naivně myslel, že to dá hodně.
A tak jsem i zkoušel somrovat, jestli by mi nějakého CASTORa nepůjčili
nebo neprodali.
Ale nechtěli.
Když jsem pak zjistil, že to dává jenom nějakých 15kW, tak si říkám, že
by to ani moc nestálo za to.
Na vytápění baráku by to bylo, ale vyhřívaný trávník už ne.
Tak do toho asi nepůjdu. Ať si to nechají.

PL