Nabijeni EV

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Duben 2 23:09:06 CEST 2022


Pokud jsou mé informace správné, tak DC nabíječka (ve stojanu) je 
skutečně nabíječka.
Její výstup je připojený přímo na kontakty baterky.
Takže komunikace musí vyhandlovat parametry toho nabíjení mezi autem a 
stojanem.

U pomalého AC nabíjení je nabíječka v autě.
Ta škatule na zdi (wallbox) komunikuje s autem jen proto, aby dala 
nabíječce v autě vědět, kolik si může v každém okamžiku odebírat ze sítě.
U 1f nabíjení asi musí být v autě zvyšující měnič. U 3f zřejmě někdy taky.

PL

********************

Dne 2.4.2022 v 22:51 AZE napsal(a):
> Trošku jsem se zabýval nabíjením elektromobilů, ale nemám jasno 
> ohledně DC rychlonabíjení. AC nabíjení, z domácích tzv, wallboxů 1f a 
> 3f a z nabíječek s krabicí na kabelu 1f chápu, to žádné nabíječky 
> nejsou, název jen mate uživatele. Jak vlastně funguje rychlonabíjení 
> 50kW, třeba u ČEZ? Baterie auta má cca 400V, pro těch 50kW to je cca 
> 125A, u 100kW je to už 250A. DC proud má v konektoru dva kolíky, a k 
> tomu tam jsou dva fousy pro komunikaci. Nabíječka je ve stojanu, pro 
> AC je v autě. Jak vlastně nabíječka komunikuje s autem? Zcela jistě 
> tam musí být AC/DC měnič na vyšší napětí, běžný 3f usměrňovač by těžko 
> dodal z 3f sítě  400V DC.
> aze
>



Další informace o konferenci Hw-list