Nabijeni EV

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Sobota Duben 2 23:09:05 CEST 2022


Uvnitř je v podstatě spínaný zdroj/nebo sada zdrojů, které přímo nabíjí
baterky, tzn je to opravdu nabíječka a řízení toho stojanu dělá auto.
Baterka je pak připojena přímo na stojan pomocí dolních silových kontaktů.
Komunikace jde po CP vodiči, nějaká varianta seriového protokolu (nikdy jsem
nehledal přesně), velký rozdíl proto klasickému AC nabíjení kde jen PWM ze
strany wallboxu.

Viz příloha

Pavel



From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of AZE
Sent: sobota 2. dubna 2022 22:51
To: HW <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Nabijeni EV

Trošku jsem se zabýval nabíjením elektromobilů, ale nemám jasno ohledně DC
rychlonabíjení. AC nabíjení, z domácích tzv, wallboxů 1f a 3f a z nabíječek
s krabicí na kabelu 1f chápu, to žádné nabíječky nejsou, název jen mate
uživatele. Jak vlastně funguje rychlonabíjení 50kW, třeba u ČEZ? Baterie
auta má cca 400V, pro těch 50kW to je cca 125A, u 100kW je to už 250A. DC
proud má v konektoru dva kolíky, a k tomu tam jsou dva fousy pro komunikaci.
Nabíječka je ve stojanu, pro AC je v autě. Jak vlastně nabíječka komunikuje
s autem? Zcela jistě tam musí být AC/DC měnič na vyšší napětí, běžný 3f
usměrňovač by těžko dodal z 3f sítě  400V DC.
aze
 
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: abb.PNG
Type: image/png
Size: 109168 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220402/4d9b9d43/attachment-0001.png>


Další informace o konferenci Hw-list