Nabijeni EV

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Sobota Duben 2 23:22:33 CEST 2022


U nových aut je palubní nabíječka většinou 3x 1F. Vyzkoušno na Tesla, ID4,
Enyaq.
Mám vyzkoušeno že autu je jedno která fáze je zapojena a nabíjí klidně i na
2F a i bez fázového posunutí. (Je tam samořejmě riziko přetížení N vodiče,
tzn to asi není spráný postup)

Tady je ukázka 3F tesla nabíječky
https://www.youtube.com/watch?v=Y6xoNqbBpXc


Pavel


-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: sobota 2. dubna 2022 23:09
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Nabijeni EV

Pokud jsou mé informace správné, tak DC nabíječka (ve stojanu) je skutečně
nabíječka.
Její výstup je připojený přímo na kontakty baterky.
Takže komunikace musí vyhandlovat parametry toho nabíjení mezi autem a
stojanem.

U pomalého AC nabíjení je nabíječka v autě.
Ta škatule na zdi (wallbox) komunikuje s autem jen proto, aby dala nabíječce
v autě vědět, kolik si může v každém okamžiku odebírat ze sítě.
U 1f nabíjení asi musí být v autě zvyšující měnič. U 3f zřejmě někdy taky.

PL

********************

Dne 2.4.2022 v 22:51 AZE napsal(a):
> Trošku jsem se zabýval nabíjením elektromobilů, ale nemám jasno 
> ohledně DC rychlonabíjení. AC nabíjení, z domácích tzv, wallboxů 1f a 
> 3f a z nabíječek s krabicí na kabelu 1f chápu, to žádné nabíječky 
> nejsou, název jen mate uživatele. Jak vlastně funguje rychlonabíjení 
> 50kW, třeba u ČEZ? Baterie auta má cca 400V, pro těch 50kW to je cca 
> 125A, u 100kW je to už 250A. DC proud má v konektoru dva kolíky, a k 
> tomu tam jsou dva fousy pro komunikaci. Nabíječka je ve stojanu, pro 
> AC je v autě. Jak vlastně nabíječka komunikuje s autem? Zcela jistě 
> tam musí být AC/DC měnič na vyšší napětí, běžný 3f usměrňovač by těžko 
> dodal z 3f sítě  400V DC.
> aze
>

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list