RE: OT: Termostat (60 léta minulého století)

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Středa Září 29 22:11:48 CEST 2021

Klidně to může být petrolej, kvůli vysokému koeficientu teplotní roztažnosti.

Aleš Procháska

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Miroslav Draxal
Sent: Wednesday, 29 September, 2021 20:52
To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT: Termostat (60 léta minulého století)

Dobrý den ve spolek.
Byl jsem požádán o opravu termostatu, na kterém není uveden výrobce ani typ co je zač. Podle pamětníků je to něco východoněmeckého za 60 minulého století. Jedná se o vlnovec napojený tenkou trubičkou (cca 30cm) na tykavku. Vše z mědi. U té tykavky vlivem asi vlhkosti ta měděná trubička povolila. Zkrátit o 2 cm nebyl problém, jenom problém je, co je za kapalinu v tom systému. Vydoloval jsem z toho cca 6ml té kapaliny, která je mastná, čirá bezbarvá s nádechem do modrozelena.  Nemáte někdo tušení, čím by se to dalo dolít? (Mě to připadá jako nějaká nafta nebo petrolej)
Díky za nápady.
Míra