OT: Termostat (60 léta minulého století)

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Středa Září 29 20:52:00 CEST 2021

Dobrý den ve spolek.

Byl jsem požádán o opravu termostatu, na kterém není uveden výrobce ani typ
co je zač. Podle pamětníků je to něco východoněmeckého za 60 minulého
století. Jedná se o vlnovec napojený tenkou trubičkou (cca 30cm) na tykavku.
Vše z mědi. U té tykavky vlivem asi vlhkosti ta měděná trubička povolila.
Zkrátit o 2 cm nebyl problém, jenom problém je, co je za kapalinu v tom
systému. Vydoloval jsem z toho cca 6ml té kapaliny, která je mastná, čirá
bezbarvá s nádechem do modrozelena.  Nemáte někdo tušení, čím by se to dalo
dolít? (Mě to připadá jako nějaká nafta nebo petrolej)

Díky za nápady.

Míra