OT: PC

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Neděle Září 26 18:59:40 CEST 2021

Nemají ne-serverove edice Windows nějaké omezení co se týče poctem
vytvořených TCP spojení a kdo ví čím ještě? Jinak u Win7 stačí zastavit
aktualizační službu a zakázat ji. Ono to stejně časem bude i zbytečné,
protože... viz dále.

Nedávno (asi rok zpet) MS zarizl aktualizace pro WinXP a ani je
aktualizační služba nestahuje takže už tak derave XP budou bez aktualizaci
(jenom s SP3) ještě deravejsi. Něco podobného asi nastane i u Win7. Dá se
to obejít přes lokální WSUS proxy, ale už to není tak pohodlné, musí se
vědět jak na to a postahovat ty správné verze pochybných programů. Asi by
bylo vhodné nainstalovat Win7 bez ovladačů včetně všech aktualizaci (na
nějaký universální HW) a udělat si pro budoucnost obraz disku a ušetřit si
v budoucnu čas a nervy pokud bude nutnost Win7 někde nasadit.

Ještě si neodpustím jednu poznámku pro vyznavače starych OS... Před pár dny
se mi dostal do ruky stary počítač s P4 (tedy dobový HW pro XP). Majitel
tam chtěl přeinstalovat XP (byly tam XP a zlobily navíc disk na půl kaput).
Strávil jsem s tím dva dny (kdybych mu měl účtovat práci tak za ty prachy
by měl nějaké bazarové PC s Win10 s SSD s úplně jiným komfortem prace).
Jednak dalo dost práce s hledáním řešením jak tam ty aktualizace dostat a
pak samotná instalace aktualizaci trvala věčnost (něco přes 400
aktualizaci). I samotná instalace XP byla na delší dobu. Oproti tomu na
dnešním HW je otázka instalace Win10 otázkou snad deseti minut (u DELLu
jsou ovladače na jeden klik) a aktualizace jsou také otázkou snad čtvrt
hodinky možná ani ne...

MG