OT: PC

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Neděle Září 26 23:14:03 CEST 2021

Zdravim,

ano, toto je fakt.
osobne se vsak ptam: proc se toto stava?
mam HW, ktery vyhovuje mym pozadavkum.
mam SW, ktery dela presne to, co potrebuji.
klidne ho budu pouzivat offline a nepripojit ho do site (vzhledem k ucelu, na ktery ho chci pouzivat, nepotrebuje byt online)

co se vsak najednou deje?

SW si postavi hlavu, ze potrebuje overit platnost licence (nekdy je to jednou za pul roku, jindy jednou za 48hodin - podle vydavatele SW). takze ho musim prpojit.
v tom momente OS zacne prudit s ruznym updatem, upgradem.
obycejne po takovem 'vylepseni' neco prestane fungovat, takze musim hledat navody na opravy.
a nez se to opravi (a stahuji se dalsi knihovny, drivre, ...), tak se z predtim fungujiciho rychliku stava pomalu nefukncni hlemyzd.

ok, uznavam, mirne zdramatizovano.

ale podstata je v tom, ze dnesni vyrobci HW, ani SW si nedokazou predstavit zadne offline fungovani.
a to je podstata problemu. hlavne SW potrebuji neustale dalsi priliv financi. zavecne a  dobre fungujici SW uz dal nikdo nezaplati, takze prisli s 'vynalezem' vicemene pronajmu SW (licence na rok, a pod.)
a skoro vsude slysim jenom, ze to permanentne pripojeni systemu je pro zlepseni bezpecnosti, pro plynulejsi a lepsi fungovani. a pritom (kdyz si to promyslime do dusledku) opak je pravdou.

ano, muj vykrik nesmeruje na servery, takze je mirne OT od puvodniho topicu.

  Sam