ESP32 + LCD20x4 - sypou se znaky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Září 24 10:53:58 CEST 2021

[preposielam]

Ahojte,

skusim zareagovat na dve poznamky, ktore tu odzneli.

Také se nám to stává na starších strojích s LCD 2x16 a '51. Na příčinu
jsme nepřišli. Může to být zhoršení vlastností DPS nebo součástek...

> No tak to potom nie je v ramci jedneho PCB... :-)
>
> V tejto suvislosti je podozrive aj to wifi, samozrejme.

> Tak to potom znie viac ako hardwarovy problem.

Takze moj recept na tieto problemy je zenerka 5v6 priamo na napajani
radica displaja a tie seriove terminacie priamo na module displaja,
treba ich dobastlit. A tretia vec, ako som uz pisal tvrde softwarove
cakanie v rade milisekund a inicializacna sekvencia od toho Dannegera,
ine kniznice a sekvencie mi nechodili. Zial technika uz pokrocila a
tak sa treba pozerat uz aj na display ako na samostatne zariadenie
pripojene kablikom. Ja som mal na plosaku asi 20cm dlhe spoje od
spinaneho zdroja s LM25xx a uz to pravidelne blblo. Blbol LCD- aj
LED-displaj. Co tam liezlo a co to sposobovalo sa mi mojim
osciloskopom nepodarilo identifikovat, ale teoria s app od
AnalogDevices pomohli. Tak isto ako aj konstrukcia od p.Sediveho z
Amaterskeho radia... Jo jo, EMC je tazka ducharina a este tazsia magia
na recepty. Tak som sa trochu podelil o tie svoje. :)

A.

p.s.: Ja by som este v tomto pripade skusil nejaku 7805 namiesto toho
spinaneho zdroja. Spinane zdroje len ak je spotreba dosky vacsia ako
200-250mA.