ESP32 + LCD20x4 - sypou se znaky

Josef Šíp sip na raab.cz
Pátek Září 24 11:24:10 CEST 2021

Nevim zda to pouze ale ja si nedavno hral s ESP32 a I2C Flash 24M02.
SW byl v psany v Arduinu ale at jsem pouzil fukce Arduina nebo primo z esp32-hal-i2c.h
tak to porad občas chybovalo. No zkusil jsem uplne vse a az jako poslední moznost jsem
udelal update na poslední verzi knihoven od essperssif.
S poslední verzi se problém zázrakem vyresil, nic nechybuje vse funguje.
Komunikce i před tim probihala bez chyb jen data byly občas nesmysly...

J.S.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Brychta
Sent: Friday, September 24, 2021 7:37 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: ESP32 + LCD20x4 - sypou se znaky

On pan Půhoný zapomněl dodat podrobnější informace:

V tom zařízení občas zazlobí i přístup do DS3231 RTC. Dále pak ten LCD není 3.3V, ale je 5V, takže tam je převodník úrovní SDA/SCL 3.3->5V se dvěma fety. A další informace je ta, že přístup k té I2C je z více vláken RTOSu. Sice je to ošetřené mutexy, ale... Napájení tomu celému dělají dva MC34063 v kaskádě - jeden dělá 5V a druhý z těch 5V dělá 3.3.
Ten ESP32 (NodeMCU ESP32 modul) je (trošku nestandardně na můj vkus) napájený přes 3.3V pin o kterém jsem si vždycky myslel, že jen výstup ze stabilizátoru na desce. Momentálně se snažím vyznat ve schématu a vymyslet, co by se dalo jak přepojit pro další pokusy.