OT: rozebrání mrazničky Calex M50.5/6015

Čtvrtek Září 23 20:21:42 CEST 2021

Dobrý den, snad mi tady někdo poradí... Koupil jsem si na bazoši malou
mrazničku Calex a chci ji použít jako tepelné čerpadlo pro vytápění
skleníku. Chtěl bych se dostat k výparníku, abych na něj přilípnul buď
placatou nádobu, kde mi bude protékat voda, nebo možná nějaké trubičky.
Jenže jak se mám dostat k výparníku? Podle toho, že po zapnutí je
nejstudenější horní stěna, výparník bude nejspíš nahoře. Vnitřek
mrazničky je vyložený nějakým bílým plastem, nikde nevidím jediný
šroubek. Použití síly vidím jako poslední možnost, nerad bych výparník
poničil.

Pokud se podaří, pak budu řešit další problém s rozběhem kompresoru.
Kompresor má 90W a chtěl bych to napájet přes měnič z 300W soláru. Při
dnešních cenách solárů to vidím jednodušší, než v zahradě hledat, kudy
vede 40 let starý kabel, který občas vyhazoval jistič. Měnič si udělám
jednoduchý - trafo na 50 Hz (mám jich tady sbírku) a dva MOSFETy +
procesor. Když jsem ještě měl ledničku Calex, taky cca 100W kompresor,
při rozeběhu si vzala 8A. Zatím nevím co s tím. Jestli přes FV panel dát
nějakou velkou kapacitu? Nebo by pomohlo pro snadnější rozběh snížit
kmitočet?

Anděl