mereni spotreby elektriky - navazani na velkoobchodni ceny

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Čtvrtek Září 23 15:00:45 CEST 2021

Já jsem na to přešel loni a teď lituju. Cena na burze vyletěla nahoru a oproti pevnýmu tarifu jsem přeplatil o několik tisíc. Dokud bude cena stoupat, nemá cenu nad tímto režimem vůbec uvažovat a je lepší pořídit fix na rok nebo teď spíš na dva. Podle všeho to jedou po hodinách, asi průměrná burzovní cena v rámci hodiny a ještě to přepočítávají z EUR a tam se mně nechce dohledávat kurz. Jenom netuším, jak tu cenu pak párují na spotřebu, jestli to nějak předá e.EON nebo to prostě zprůměrují, to netuším. Každopádně mně se to dokonce dostalo do mínusu, ale za ten rok to nastalo celkem na pár hodin a pár hodin byla cena v řádu korun za kWh. Naopak od června cena strmě vystoupala nahoru.
Tady ty "burzovní" tarify nabízí kdekdo, ale teď to fakt není dobrý nápad pořizovat.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Thursday, September 23, 2021 2:30 PM
To: konfera <hw-list na list.hw.cz>
Subject: mereni spotreby elektriky - navazani na velkoobchodni ceny

Dobrý den,

zaujalo mě, že Bohemia energy nabízí navázání ceny energie na velkoobchodní ceny. Sami tam píšou, že ceny energie na burze se během dne velmi mění tak, že v době přebytku je energie dokonce i zadarmo. To by ale znamenalo, že elektroměr musí umět víc než dva tarify a pokud možno v reálném čase odesílat informace o spotřebě někam, kde k tomu podle aktuálních cen energie dopočítávají peníze? Dost dobře si nedokážu představit posílat tato data od miliónů lidí. Nebo to funguje nějak mnohem jednodušeji? Jak? Nebo je to jen jakýsi jejich marketingový blábol a z těch cen napočítají průměr za nějaké období? Barák mi naakumuluje spoustu tepla a dovedl bych si představit topit jen když je energie levnější. Pokud možno tak, abych to nemusel hlídat :-)

Anděl