mereni spotreby elektriky - navazani na velkoobchodni ceny

Čtvrtek Září 23 14:30:20 CEST 2021

Dobrý den,

zaujalo mě, že Bohemia energy nabízí navázání ceny energie na
velkoobchodní ceny. Sami tam píšou, že ceny energie na burze se během
dne velmi mění tak, že v době přebytku je energie dokonce i zadarmo. To
by ale znamenalo, že elektroměr musí umět víc než dva tarify a pokud
možno v reálném čase odesílat informace o spotřebě někam, kde k tomu
podle aktuálních cen energie dopočítávají peníze? Dost dobře si nedokážu
představit posílat tato data od miliónů lidí. Nebo to funguje nějak
mnohem jednodušeji? Jak? Nebo je to jen jakýsi jejich marketingový
blábol a z těch cen napočítají průměr za nějaké období? Barák mi
naakumuluje spoustu tepla a dovedl bych si představit topit jen když je
energie levnější. Pokud možno tak, abych to nemusel hlídat :-)

Anděl