chipy nejsou

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Neděle Září 19 13:33:17 CEST 2021

toto vlakno ma inspirovalo zabit jeden vecer studiom zdrojov o EUV
litografii (13 nm svetlo), optike pren a litografii pre polovodice
vseobecne. Neuveritelne co ludstvo dokaze...
Ziarenie s takto kratkou vlnovou dlzkou absorbuju viacmenej vsetky
materialy, vratane vzduchu. Takze sa musi exponovat vo vakuu a nedaju sa
pouzit masky cez ktore sa svieti, ale pouzivaju sa masky odrazajuce
(zrkadlo). Odraz sa tiez neda zrealizovat vylestenym materialom, ale
desiatkami prestriedanych atomarnych vrstiev roznych prvkov.
Svetlo sa generuje odparenim cinovych mikroguliciek laserom, plazma
potom svieti takouto vlnovou dlzkou.
Povrchy vybrusene s presnostou na desiatky pikometrov.
Absolutne fascinujuce...

Na YT su zaujimave edukativne videa nie len od influencerov, ktorych
nahodou pustili do fabriky, ale aj priamo od ZEISS, co tie veci vyrabaju
https://www.youtube.com/watch?v=z6c3vzIGo9o
https://www.youtube.com/watch?v=IMptIcviR0Y

b.