chipy nejsou

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Září 19 16:28:29 CEST 2021

Naprostý souhlas.
Před nedávnem jsem dopadl podobně. Inspiroval mě k tomu nějaký článek, a
tak jsem taky začal sjíždět videa a číst kolem toho informace, a strávil
tím mnoho hodin.
Ty postupy výroby jsou úžasné. Připadá mi to už spíš jako magie. A
nechápu tu stále dost vysokou výtěžnost výroby.

Osobně považuji výrobu špičkových chipů za nejvyšší dosaženou metu
lidstva. Vyšší, než třeba kosmické lety a další hi-tech oblasti.

A současně za oblast, kde je absolutně největší rozdíl mezi mentální
úrovní tvůrců a uživatelů.
Kde pak nějaký mlamoj (mladý moderní jinoch) ohrnuje nos nad tím, že má
v mobilu procesor 28nm (aniž vůbec ví, co to znamená), což je
nepoužitelná vykopávka. Přitom na papíře nedokáže vynásobit dvě 5-místná
čísla a jeho nejvyšším levelem je natočení videa jak se ožral a
rozmlátil autobusovou zastávku.

PL